Hvordan kjøpe billett til kollektiv transport i Oslo?

Å kjøpe billett for å reise kollektivt i Oslo er utrolig enkelt. Det er tre måter å gjøre dette på:

1. kjøp billett av sjåføren

Du kan kjøpe billett av sjåføren når du går på buss eller trikk i Oslo, men dette er ikke å anbefale. Å kjøpe billett av sjåføren er ikke bare dyrere enn å kjøpe billett i forkant, du må også betale med kontanter.

2. kjøp billett i en kiosk

Du kan enkelt kjøpe en billett fra en kiosk, slik som Narvesen eller 7/11, før du går på trikk eller buss. Prisen er billigere enn om du kjøper billett direkte fra sjåføren – slik at du sparer på dette alternativet. På den negative siden må du planlegge å gå innom en kiosk først, noe som er kjedelig hvis du har dårlig med tid.

3. kjøp billett i Ruter sin app

Å kjøpe billett i Ruter sin app er den aller beste løsningen. Ikke bare er dette det billigste alternativet, du sparer også masse med tid. Du kan til og med kjøpe billetten i det du går på bussen eller trikken. En annen fordel med å kjøpe billett på mobilen din er at du alltid har den tilgjengelig, og du trenger ikke å være bekymret over å miste den. Dette er kanskje spesielt viktig for deg med månedskort. Å laste ned Ruter sin app er utrolig enkelt, og det er gjort på 1-2-3. Etter du har lastet ned appen er det bare å taste inn betalingsinformasjon, så er du klar til å kjøpe din aller første billett.

Det er med andre ord flere måter å kjøpe billett for kollektiv transport i Oslo, enten ved å kjøpe direkte av sjåføren, gå innom en kiosk på vei til holdeplassen, eller laste ned appen til Ruter – og kjøpe billetten direkte fra den.